Bontókalapácsok, törőfejek

 

 

Cégünk a ZAMO olasz gyártó magyarországi képviselete. Gyártónk termékei minden alkatrészét manufakturális keretek között készíti és szereli össze, így vásárlóink biztosak lehetnek, hogy tőlünk európai gyártású terméket vesznek. Olasz gyártónk több mint 25 éve készít és fejleszt hidraulikus bontókalapácsokat.

Minden termékünk uniós certifikáttal rendelkezik, melyekre 12 hónap garanciát vállalunk. Alapvető szervizalkatrészekkel, tartalék tüskével azonnal ki tudjuk szolgálni!

Magyarországon a legjobb áron forgalmazunk 0,8 tonnástól 30 tonnás gépre szerelhető bontókalapácsokat. A népszerűbb típusokból nagy raktárkészletet tartunk (60-300kg kotrógépekre és traktorkotrókra: JCB 3CX, CAT 428, 432, VOLVO BL71)

 

Hogyan vegyünk-válasszunk bontókalapácsot? 

 

Röviden megpróbálom összefoglalni a bontókalapács vásárlás (választás) legfontosabb kritériumait, és a használati, felszerelési anomáliákat.

Milyen márkát válasszak?

Hát itt ugye a saját terméket kell reklámozni: tehát ZAMO! :) Csak megbízható, garanciával, szervizháttérrel rendelkező cégtől érdemes venni, nagy ívben kerülni a távolkeleti terméket, ez nem mobiltelefon! Gyártónk 25 éve bontókalapácsokat gyárt, ez már ad okot a tapasztalatra.

A kalapácsoknak jó minőségű, edzett agyagokból kell készülniük, hosszú éveket kell tudni dolgozni. A technika nem a mai autógyártás iránya, a kalapácsok egyszerű eszközök, melyeket nem kell 3-4 évente kidobni és újra cserélni.

Mi segítünk ügyfeleinknek a beüzemelésben, hiba esetén lehetőség szerint azonnal javítunk, cserélünk. Senki sem vágyik egy rémálomra, megvettem, hazaviszem - nem jó - visszaviszem, elküldik Urdiába (a gyártóhoz) onnan visszajön 3 hónap múlva és semmi baja - mondják…

Mekkorát vegyek?

A munkagép súlya irányadó a kérdés megválaszolására, de nem minden esetben helyes.

A kalapács működéséhez szükséges olajmennyiség (liter/perc), határozza meg, hogy pontosan mekkora kalapácsot bír el a gép. Na de honnan tudom, mennyi ez? Ezt a gép specifikációjából (elvileg) ki lehet hámozni. Nagyon fontos, hogy a kihelyezett körön (tehát a gém végén lévő extra körön) átfolyó mennyiség a fontos érték. Ez sajnos sok esetben nem a katalógusban vagy nem a gép főkörében megadott mennyiség lesz.

A legjobb megoldás a mérés, ezzel minden kétséget kizárva, meg tudjuk állapítani, hogy a súlyban stimmelő kalapács fog-e működni a gépünkön. (Nekünk van olyan műszerünk, amivel átfolyást és nyomást tudunk mérni).

Mi van, ha kisebbet veszek? A kalapácsok tól-ig vannak méretezve, tehát létezik gép, amire több méretű (erejű) kalapács is felszerelhető, de nem célszerű eltérni az ideálistól.

Mivel egy gép az alapjárat és az padlógáz közti állásban más mennyiségű olajat szállít, ezért ezen belül gondolkodhatunk, de egy alapjáraton jól működő kalapácsot nagy gázon simán meg tudunk sütni - tehát nem túl okos választás.

Na és ha trükk van?

Minden gépgyártó igyekszik a saját adaptereit értékesíteni, tehát kitalálnak valamit, hogy a másik ne menjen. Pár éve több munkagépgyártó, nem használ direkt visszatérő ágat. Na de mi ez?

A régi típusú kalapácsok (alacsony visszatérő ági nyomású), működése kizárólag kalapács körön lehetséges. Ez azt jelenti, hogy a gém végén lévő két csőből az egyiken érkező olaj a kalapácson keresztül a szűrőn át a hidraulika tartályba jut. A visszatérő ágban 4-5 bar nyomással.

A minikotrókon ezt a funkciót egy három járatú szeleppel oldják meg. Mivel a gém végén kihelyezett kör (általában két funkciós), kalapács kör, (egy irányú) vagy oda-vissza kör mely esetben az olaj mindkét irányban mozoghat (pL. fúró, dönthető rézsűkanál). Ezek a 3 járatú szelepek a gépben sok helyen lehetnek, de minden esetben jelölik a kalapács és a „fúró” kört. Léteznek gyártók, ahol ez kapcsoló, esetleg automatikus.

Nagyon fontos! Rossz bekötés, vagy rossz kör használata esetén a kalapács és a gép is károsodhat!!!

Mi van, ha nincs lehetőség a direkt visszatérő ágat választani?

Amennyiben a gépünkön nincs lehetőség az olaj direkt visszafolyatására, két lehetőségünk van.

Kiépíteni egy kerülő ágat, (a visszatérő ágba egy 3 járatú szelep, és egyik ág a tartályba, másik ág a szeleptömbbe). Jó képességű gépszerelő, viszonylag egyszerűen megoldja.

A „B” lehetőség (az új gépeken) ahol már számítógépes átfolyásmérés és egyéb trükkök, illetve a garancia vesztés (ha beletúrunk az új gépbe), más megoldást kíván.

Létezik már egy magas visszatérő ági nyomású kalapács típus (ezt mi P-vel jelöljük a katalógusban), ezek a kalapácsok tudnak működni az ODA-VISSZA körön. Drágábbak, ugyanabban a súlyban gyengébbek, de vannak, tehát ha a gépünk ezt kívánja, ilyet kell vennünk.

A körök megléte, egy méréssel kideríthető, sok felesleges szereléstől ment meg minden szerelőt. Az üzembe helyezés 50-60% ez az elvérzés oka.

Fölszereltem, de nem megy: Néhány alapvető probléma:

- Mindig a kalapács bemeneti pontján lévő közcsavar belső átmérője az etalon, a cső sem a szerelvények, gyorscsatlakozó nem lehet kisebb átmérőjű (pláne a visszatérő ágban), ami akadályozza az átfolyást.

- A kalapácson bemenet (IN) és kimenet (OUT) cső csatlakozó van (fordítva nem megy)!

- Nincs átváltva kalapács körre (direkt visszafolyásra) lehet, hogy a kalapács üt, de gyenge, lassú ütésszám, megállításkor a tüske kifeszül, melegszik. Nagyobb kalapácsoknál a tüske eltöri a befogó csapokat (kicsúszik a munkapont). Olaj folyik a tüskénél.

- Nincs elég olaj (liter/perc). Nem megy, vagy csak alacsony ütésszám.

- A kalapácsból elszökött a gáz (a kalapácsok nitrogén töltettel vannak ellátva, vásárláskor feltöltve), ez a gáz adja az extra ütési energiát. Ha a gáz elszökik (ez magától nem jellemző), a kalapács felgyorsul és gyenge lesz.

Mi van, ha lejár a garancia?

Szinte minden alkatrész van nálunk polcon. A kalapácsok jellemzően nem hibásodnak meg. Kopás, elhasználódás ami miatt javításra szorulhatnak. Sok év és munkaóra után.

A kopó alkatrészek nem kerülnek horrorisztikus összegekbe, de akár egy kalapács teljes felújítása is csak töredéke egy új kalapács árának (és a gyártó eredeti alkatrészeivel történik).

A ZAMO kalapácsokat javítjuk, más márkát nem tudunk elvállalni.

Fontos! Zsírzás 2 munkaóránként magas hőállóságú kenőzsírral!

Bármi kérdése van, segítünk a választásban!

 

> Töltse le katalógusunkat PDF formátumban! Kattintson ide! <

 

ZAMO törőfejek
    Operatív súly Gép súly Ütőerő    
    Kg Tonna Joule Nettó ár*

Bruttó ár*

Nyitott ház ZH60 65 0,6-1,2 164 540 000 Ft 685 800 Ft
Nyitott ház ZH90 95 1,2-1,8 200 660 000 Ft 838 200 Ft
csillapított ZH60S 75 0,8-1,5 164 595 000 Ft 755 650 Ft
csillapított ZH90S 105 1,2-2,3 200 690 000 Ft 876 300 Ft
csillapított ZH140S 140 2,0-3,5 285 845 000 Ft 1 073 150 Ft
csillapított ZH160S 160 2,5-5,0 485 920 000 Ft 1 168 400 Ft
csillapított ZH195S 200 3,5-7,0 495 995 000 Ft 1 263 650 Ft
csillapított ZH300P 300 4,5-8 600 1 275 000 Ft 1 619 250 Ft
csillapított ZH320S 340 5-10,0 740 1 240 000 Ft 1 574 800 Ft
csillapított ZH420P 430 5-10,0 700 1 795 000 Ft 2 279 650 Ft
csillapított ZH500S 550 10,0-14,0 1200 1 890 000 Ft 2 400 300 Ft
csillapított ZH500P 630 10,0-15,0 1250 2 215 000 Ft 2 813 050 Ft
csillapított ZH1000 1020 12,0-18,0 1920 2 320 000 Ft 2 946 400 Ft
csillapított ZH1000P 1100 14-20 1920 3 350 000 Ft 4 254 500 Ft
csillapított ZH1300P 1400 16-28 2700 4 320 000 Ft 5 486 400 Ft
             
Kotrórakodó becsukható Tena 300 300 4,0-12 740 1 190 000 Ft 1 511 300 Ft
JCB3cx,4cx, Volvo BL,  Komatsu WB          
Nyitott ház Z300L 300 4,0-12 740 1 125 000 Ft 1 428 750 Ft
             

 

*A feltüntetett árak tájékoztató jellegűek, nem minősülnek ajánlatnak. Pontos információkért kérem vegyék fel velünk a kapcsolatot!

 

A TERNA sorozat kotrórakodó gépekre való, becsukható, oldalsó olajkivezetéses típus.

A csatlakozó cső és felfogatás ára nem foglaltatik a fenti vételárban.

A P sorozat magas nyomású, visszatérő ágú típus! Csak az új HBP gépekre!